۱۳۸۹ شهریور ۴, پنجشنبه

الان من آهنم

شما که نمی دونین ، یعنی هیچکس نمی دونه ، ولی تو این یکسال به اندازه ی تمام عمری که ازم گذشته گریه کردم ،انگار خدا داشت تقاص یک عمر سنگ بودن و گریه نکردن رو ازم می گرفت . فک می کردم که شاید اصن این اتفاقا افتاد واسه اینکه شیر فلکه ی اشک های من باز بشه  ، که دیگه پُز ندم من تو مرامم اشک و آه نیس اصن ، که نگم  گریه یعنی ضعف .
هیچ کس نمی دونه ولی   تا شش ماه پیش به معنی واقعی کلمه افسرده بودم ،  شب ها بی سر و صدا ، تنها ، می رفتم یک گوشه ، زانوهامو بغل می کردم ،خواب نداشتم که ،   فک می کردم به بچه های تو زندان ، بعد به همسن و سال هاشون تو کشورهای پیشرفته که اون ها  چه می کنن و بچه های ما چه می کنن ،فک می کردم ندونستن چقدر تو این کشور خوبه ! نادونی آخره آرامش ِ ، کلن خر بودن خوبه ! خلاصه  فک می کردم به اینها و گوله گوله اشکام بی سرو صدای اضافه ! می افتاد رو زانوهام ، یعنی وقتی می گم گوله یه چیزی مثل اینکه شلنگ آب وصل بود به چشمام .
هیچ کس نمی دونه بعضی وقت ها هم فک می کردم به شکنجه ها ، دیوانه شده بودم ، چمیدونم همون افسرده شده بودم یعنی ، خودم رو شکنجه می دادم ، یعنی اینقدر فکر می کردم ، فکر می کردم که از درد  ناله می کردم ، بعدش هم دوباره گریه .
حالا می خوام بگم که بعد از یک سال دوباره شدم سنگ ، اشک هام تموم شده ، شدم یک آدم کینه ای ، داغون ، پر از تنفر ، پر از حس انتقام ، پر از خشم ، پر از فریاد ، ولی گریه دیگه ندارم ، آه و ناله ندارم . زجه و غر ندارم .
یعنی الان سفت و محکم شدم ، مثل آهن .

۳ نظر:

  1. تو یکی از خاص ترین آدمهایی هستی که اگه خودت هم بگی آهن شدی، من یکی باور نمی کنم ... اشک نریختن و آه نکشیدن نشونه آهن شدن نیست، وقتی می شه گفت فافا آهن شده که نسبت به همه اتفاقهای دور و برش بی تفاوت بشه و من فکر نمی کنم توی طالع کسی که از "انسانها" و "دردهاشون" به راحتی عبور نمی کنه، آهن شدن رقم خورده باشه ...
    به نظر من آستانه تحمل ات رفته بالا؛ خیلی بالا و دلت و روح ات همچنان به نرمی و بزرگی قبله ...

    پاسخحذف
  2. اما هنوز هم آخرین نقطه ی این نوشته علامت سوال است نه پایان

    پاسخحذف
  3. اگه این حرفت خودش یه جورایی از روی حرص خوردن نباشه من واست خوشحالم.. یعنی میدونی... مثل وقتایی که از حماقتهای یکی حرصت میگیره و سرش داد میزنی که برو هر غلطی میخوای بکن اصلا واسم دیگه مهم نیست... ولی هست...خودت هم میدونی! ولی اگه بتونی سنگ شی توی این مساله حداقل خیلی خوشبختی..

    پاسخحذف

نظر